Joga na stres

Joga Relaksu

Joga Relaksu łagodzi skutki codziennego stresu. Za pomocą podpartych asan hatha jogi (pozycji) oraz pranayamy (oddechu) będziesz wzmacniać i rozciągać mięśnie, usuwać nadmiar napięć i stresu, zbudujesz pewność i stabilność. Technika ta stosowana jest w Restorative Yoga (Judith Lasater) , w Yin Yoga (Paul Grilley) i Viśranta Karaka Asana (B.K.S. Iyengar). Przyjęto, że Yin to energia żeńska a Yang to energia męska. Joga Relaksu równoważy obie energie, wzmacniając Yin odpowiedzialną za spokój i równowagę wewnętrzną i dając siłę do mocnej praktyki Yang. Balansując obie energie poczujemy równowagę wewnętrzną i mądrość praktyki Jogi.

Pozycje budowane są w taki sposób aby:

  • przećwiczyć  ruchy kręgosłupa w każdym kierunku a zdrowy kręgosłup to gwarancja dobrego samopoczucia;
  • podparcie w asanie umożliwiło pełne odprężenie mięśni i dotarcie do głębszych warstw naszego ciała, umożliwi to głębszy relaks oraz
  • odżywi i wzmocni narządy wewnętrzne przez układanie ciała na przemian w pozycjach podpartych do skłonu do przodu i skłonu do tyłu;
  • odwrócić działanie siły grawitacji jaka stale działa na nasze ciało przez podpieranie bioder, unoszenie nóg w górę, odchylanie głowy w dół. Ćwiczenia takie poprawiają pracę mózgu, regulują wydzielanie hormonów, regulują ciśnienie krwi, regenerują całe ciało.
  • przygotować ciało i umysł do bardziej dynamicznych ćwiczeń i do zbalansowania.